onsdag 23 juni 2010

Växer så det knakar


Här kan man säga att det växer så det knakar! Jag får vattna som en tok här hemma och då har jag inte direkt någon stor trädgård.

I min planteringskrage har det verkligen börjat komma upp allt möjligt. Tror kanske att jag tog i lite för mycket när salladsfröna skulle i, men man får väl gallra lite sen.

Idag har både jag och Sebbegubben inte varit så krya. Pollenallergin slog till ordentligt och jag fick handla medicin för över 350 kr som inte ens hjälpte. Så imorgon får vi ringa farbror doktorn. Sebbe blev helt plötsligt helt illröd i ögonen, och tårarna bara sprutade. Det sved som eld skrek han och blev jätteledsen. Själv hade jag en nysattack på ca 20 nysningar på raken under tiden med en bäbis på armen som bara vägrade sova...vad gör man? Jo man ringer sina bästa vänner och grannar som genast tar Svea så jag kunde frusta iväg i ilfart till apoteket.

När det värsta var över tog vi en promenad till stan och åt varsin MC Flurry med maräng som plåster på såren.

2 kommentarer:

  1. Näe fy vad trist med allergi! Min sambo var också alldeles rödögd och snorig idag av pollen. Hoppas att ni blir bättre snart då.Inte kul för en liten att ha så :(
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fy, vad jobbigt att vara så allergisk!
    Hoppas allt blommar över snabbt nu
    när det är så varmt...
    Vad mysigt med sådden!
    Det ser ut att vara lagom stort att
    sköta om och rensa :o)
    Trevlig Midsommar!
    Kram Nina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails