söndag 13 juni 2010

Lite omplantering.

Idag har vi varit på plantagen och inhandlat lite nytt till vita trälådan samt till plåtkrukan vid husväggen. Jag kan se så jättefina blommor på bloggar och runt om i trädgårdar, men så fort jag ska handla så hittar jag inget, jag får idétorka. I alla fall så blev det en ljusrosa hortensia till plåtkrukan. Den är rosa nu, men jag fick höra när jag kom hem att beroende på planteringsjord så kan den ändra färg. Så imorgon kanske den är blå? :0) Eller brun i värsta fall då jorden vi köpte var gödslad och luktade inte tårta kan jag säga. Har typ tvättat händerna 20 ggr, urk!

Min lilla tomatplanta fick en vit kruka att sitta i. Krukan såg större ut när jag köpte den men jag inser nu att jag kommer bli tvungen att handla en ännu större för att plantan ska kunna växa till sig och trivas.

4 kommentarer:

  1. Vi har likadana cafémöbler ser jag:-)
    Nej, jag har ej hunnit införtskaffa mig en pallkrage, men så fort jag får tid så, hihi...
    Jag åker ju förbi blomsterlandet varje dag!;-)

    Ha en fin måndag!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Hallå!

    Alltid lika roligt att finna nya bloggar i samma stad som man bor :)
    Hit kommer jag gärna på besök igen, snyggt hus & härlig blogg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Tack för din gulliga kommentar! Det är lika kul för mig att hitta nya nära bloggar.
    Var också på Plantagen i går och skaffade lite fler blomster. Hortensians färg är beroende av ph värdet i jorden. Min som jag har inomhus var vit för två månader sen ...nu är den grön ...helgrön.
    annika

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag tycker att det är så himla snyggt hur ni har kombinerat stenplattorna och det vita gruset! Ser gärna fler helhetsbilder på det ;)
    Kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails