tisdag 1 juni 2010

Lunchgäster.

Idag har jag haft några vänner här med sina barn på lunch och det serverades pasta med spenat och laxsås, gott och enkelt. Inget kan vara för komplicerat med en 10 mån tjej som gör allt för att äta kattmat, äta jord ur krukor eller något annat aja baja. Denna maträtt rör man ihop på 10 min. Man blandar helt enkelt ihop ett pkt stuvad spenat med 1 st minifraiche och låter det puttra upp på spisen, lägg sedan i 200 g gravad lax, jag brukar köpa skivad som jag skär i små bitar, de blir klara på nolltid. Koka pasta t ex barilla nr 1, (al dente). Klart att servera! Idag blev det en väldigt enkel sallad till på endast tomat, gurka och lite fetaost, men gott gott. Sedan var det lite lek på baksidan innan de små blev trötta och behövde sova middag. En mysig dag i trevligt sällskap.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för din hälsning i min blogg. :)
    Fast jag är nog fel person att ge råd ang. html koder osv... :D Texten som du menade har jag först klistrat in i Paint tillsammans med bilden och sedan laddat upp bilden som vanligt, samma sak med texten på sidan (mors dag)

    Om du är intresserad av att greja med layouten på bloggen kan jag verkligen tipsa om en superbra blogg som ger lätta instruktioner till olika funktioner/ design man kan göra på sin blogg. Den är: http://www.designadinblogg.se
    Där har i alla fall jag fått mycket hjälp. :)

    Ha det gott!
    Kram /Johanna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails