torsdag 10 juni 2010

Min lilla odling.

Nu har jag äntligen fått ner lite smått och gott i den nymålade planteringskragen. Pallkragen eller planteringskragen inhandlades på blomsterlandet för 240 kr. Sedan tog jag lite överbliven husfärg och målade den vit. Innan jag hällde i jord så täckte jag botten med en duk så inte ogräs från gräsmattan ska komma upp. Nu till planteringen, ha ha när jag berättade för min ganska trädgårdsintresserade vän om vad som tryckts ner i lådan frågade hon hur stor låda jag egentligen köpt... Med andra ord så har det pulats ner en aningen för mycket, men men. Jag satte lite smultron och smulgubbar till barnen samt citronmiliss, dill, sallad, pumpa och gräslök. Ja ni förstår ju att detta kommer bli väldigt intressant att se vad som kommer upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails