onsdag 16 juni 2010

En bra dag idag

Idag har det varit en bra dag. Svea har varit på strålande humör nästan hela dagen så nu kan jag tänka mig vara mammaledig igen ;o) På morgonen låg Sebbe, Svea och jag ute på stutsmattan i solen. Vi satte upp ett stort påslakan på nätet med klädnypor så halva mattan var i skuggan där barnen var, grannarna måste undrat vad vi gjorde. Konstigt nog bara älskar Svea stutsmattan, där kan hon sitta och pula ganska länge och jag och Sebbe låg och pratade bredvid, myspysigt. Sedan tog vi ut lite majsbågar och då passade svea på att hälla ut hela fulla påsen med majsbågar på stutsmattan och såg snabbt till att krypa igenom högen så det mosades rejält...slut på myspys.

Lite senare tog jag en promenad upp på stan och handlade en fin blomma på torget som nu pryder köksbordet.

Just nu har vi ett relativt stort ekbord vid våra soffor men jag har länge spanat in ett vitt runt bord på hjul som finns på Ikea som skulle passa så bra, tror jag. Då kan ekbordet åka upp en trappa itag och vill man ha lite förändring igen så byter man bara plats, båda borden passar nog på båda ställena.


Får nog ta och jobba några extrapass igen.

Här hamnade min nya korg från Nice.

Och så hittade jag en liten duk från Lexington på CE.

2 kommentarer:

  1. Skönt att det var en lugnare dag i dag.
    Så snyggt du har det hemma hos dig/er.
    Ha en bra torsdag/annika

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg alldeles nyss. Jag har kikat runt lite o ni verkar ha ett underbart hem. Nu är det så att jag undrar vart ni köpt tvbordet/sidebordet som står under tvn? Jag är nämligen ute efter något liknande till vår hall...

    KRaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails