tisdag 15 juni 2010

En händelserik dag!

Titta vilket vackert paket jag var och hämtade idag på Nice, min vinst. Har suttit länge och bara stirrat på detta fina paket och undrat hur jag ska få ut tavlan utan att sabba inslagningen. Och vet ni vad... jag fick en hämlig present i paketet förutom tavlan...en jättefin liten tygpåse med brodyr på.

Tack och kram på dig Nina, det var verkligen en fin vinst!


Så fint!

Jag har haft en jobbig dag idag med min 10 mån Svea sessa, ja faktiskt en sådan där dag som man undrar om man inte ska börja jobba heltid imorgon så man slipper vara mammaledig längre. Ni vet när man blir trött, irriterad, arg, jättearg, nästan vansinnig inombords och till sist uppgiven och gråfärdig för man har en unge som bara tjuter och skriker, en sådan dag har vi haft idag. Gråt, gnäll och en vilja av stål bebis har jag, och idag spelade hon ut hela registret mot sin stackars mamma. Till och med min 11 åring Sebbe sa - mamma nu försstår jag vad du menar med att Svea kan vara jobbig, finns det inte en barnvakt vi kan hyra? Ha ha ha min goa Sebbe.

När Johan kom hem så åkte jag och bara jag och mig själv till Marieberg och shoppade. Så nu är jag glad igen! Ibland behöver man verkligen egentid för att ladda batterierna och hitta sig själv. Min lilla Svea, hon måste också haft en jobbig dag. Vilken tur att dessa dagar är lätträknade. Jag handlade i alla fall en jättefin korg från Madam stoltz av Nina på Nice presener, den ska få sin plats på ett brickbord i vardagsrummet sen.


Sedan sprang jag förbi fönstret på Cubus, och där hängde denna fina sommarklänning. Jag brukar alrig gå in på Cubus, vet faktiskt inte varför för jag hittade flera fina klänningar där.


Sedan köpte jag en klänning på Vero Moda som jag aldrig hade köpt om inte hon i butiken haft den på sig, för på var den så himla fin på med en vit topp under. När den hänger så här ser den mest ut som en gardin kan jag tycka.

Det är så bra när man ser kläderna på någon annan för man missar så mycket fina kläder som inte ser mycket ut för världen på en galge bland allt annat.

Och sen tyckte jag den var väldigt fin i ryggen.

4 kommentarer:

  1. Åhh så jobbig dag...lilla Svea...lilla mamman!
    Tur att du gjorde något för att fylla på din energi.
    Vilka fina klänningar du köpte...bra gjort.
    Men vilket gulligt paket Nina hade gjort till dig! Omtänksamt ♥

    Ha en bra dag i morgon/annika

    SvaraRadera
  2. Hej igen Mia
    Jo jag är lärare sen många år tillbaka. I morgondagens inlägg kan du se var. Jag satt precis och förberedde ett inlägg.
    Sov så gott/annika

    SvaraRadera
  3. Mwn åhh var det du som vann hos Nina, grattis!:-) Ja det blir ju en del inköp på Nice mellan varven om man säger så!:-)

    Skönt med egentid för att ladda batterierna, det är man värd som mamma!!

    Må gott!

    Kram Sofia som oxå är lite slöööö ibland;-)

    SvaraRadera
  4. Ja visst behöver man egentid ibland och vi mammor är kanske lite dåliga på att ta det ibland.....i alla fall jag!

    Javisst, vi är mammalediga och har vår blogg ihop. Nu njuter jag av den sista tiden innan jobb börjar igen.

    Våra minibarn är 16 och 14 månader gamla.

    Kul att du gillade vår blogg!

    Ha det bra i solen!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails