måndag 5 juli 2010

Tvätta Tvätta



Tvättstugan, mitt rum ;-) Jag vet inte hur man kan få så enormt mycket tvätt. Tycker det går maskiner varje dag och inte nog med att det ska tvättas, det ska sorteras, vikas och hängas upp och sedan är det bara att börja om igen. Någon som känner igen sig?



Vi har en sådan där maskin som tjatar hål i huvudet på en om man inte stänger av den när den är klar. Den piper och piper och piper. Det roliga är att jag tror att min kära man tycker att det är mitt namn den ropar.....eftersom det är jag som till slut inte orkar med pipet och går och hänger tvätten.....fram tills fotbolls VM, för nu är han helt plötsligt väldigt snabb och trycka av den....för den stör matchen. Men tro inte att han hänger den, nej snabbt ut och trycker av den och snabbt tillbaka till soffan. Karlar! Men jag kan faktiskt skratta åt det för han gör så mycket annat. Har verkligen mannen i minna drömmar♥


Ha en trevlig kväll, själv tvättar jag.


3 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul att du skrev hos mig så att jag hittade din blogg också! Gillar din stil som är modernare än den vi har men jag dras både mot det modernare, det lantliga och lite new england...visst är det svårt att man har så mycket att välja på?
    Önskar dig en underbar sommar! Kram!

    SvaraRadera
  2. Pröva en glapp "pipare" så får du se!! haha så är min. låter för Jä.....
    Blir ju inte lite sugen när man ser era badbilder!!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Ja, det är helt otroligt att man aldrig hinner
    ikapp med tvätten!
    Våran torktumlare piper när den är klar...
    ...men den kan man trycka på ljudlös;)
    Fräsch tvättstuga!
    Ha en fin dag!
    Kram Nina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails