söndag 18 juli 2010

Beslutsångest


(Lånad bild från Rönneshyttan varuhus)
Hittade denna möbelgrupp på varuhuset i Rönneshyttan, har ej sett det i verkligheten utan bara på hemsidan. Tycker det var ganska fint då vi är ute efter vita möbler till soldäcket, men de är inte i trä som jag tänkt mig utan i aluminium, Hmmmm.

(Lånad bild från miomöbler)

Varför alltid denna beslutsångest?

Sedan har vi då denna möbelgrupp som vi hittade på Mio idag, en fin möbelgrupp som man kan se i många trädgårdar. Men...då är ju ryggarna låga, och jag hade ju tänkt höga, men de var ganska sköna att sitta i. Så vad att göra? Denna möbelgrupp är ganska billig och det är ju egentligen nu man ska passa på då de rear ut trädgårdsmöbler.


Om någon där ute i bloggvärlden har sett fina trädgårdsmöbler, vita i trä med hög rygg som inte kostar 15000 får ni jättegärna ge tips.


4 kommentarer:

  1. jadu tell me alla about it om besluutsångest;-) båda grupperna var fina på sitt sätt!! har tyvärr inget tips, letar själv efter lite rejälare möbler till vårt trädäck, suck...
    ska bli kul att se fortsättningen;-)

    ha en fin kommande vecka!

    kramkram s

    SvaraRadera
  2. Hej! Hamnade på din blogg via House of Philia och ditt bloggadress tilltalade mig: Villa Vit ;-). Du ville ha tips om vita trädgårdsmöbler och vi köpte våra vita trädgårdsmöbler på Rusta faktiskt och jag tycker att de håller bra kvalitet. Det finns möbler med kryss i ryggen, möbler med lite högre rygg och även en grupp med Grythyttanstol-kopior. Man kan köpa en grupp för 3500-4500 kr.

    /Helena

    SvaraRadera
  3. Ja, gud vad svårt Mia!
    Den första gruppen ser jättefin ut!
    Och den andra är ju alltid gångbar...
    Det känns som ert hus kräver det där
    lilla extra också:)
    Bra tips du fick av Helena!
    Lycka till!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Mina föräldrar köpte också från Rusta, Dalarö Vit tror jag möblerna hette. Det finns precis som Helena skriver både med kryss-rygg, som 5-positionsstol, karmstol och fällstol.
    De säljer set om fyra 5-positionsstolar med hög rygg + bord (80 x ca 120) för 4495 kr. Jättesköna stolar! Mina föräldrar kompletterade även med ett mindre kvadratiskt bord och extra stolar. Detta mindre bord kan man använda både separat men även för att "förlänga" det större bordet.
    Jag har varit lite skeptisk till Rusta innan, men detta var verkligen jättefint! Riktigt fint i lacken, liksom lite blankare färg. Finns också jättefina dynor som hör till dessa stolar med hög rygg (299 kr/dyna). Värt att besöka Rusta och se om det finns kvar... Kanske har de till och med rea nu... Lycka till!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails