lördag 31 juli 2010

Årets första kräftor



Stora kräftor med stora klor, come to mama!

Vad gott det är, årets första kräftor. Igår kväll blev vi så sugna på lite kräftor med bröd, kex och ost. Så Johan åkte till Parkhallen och kom hem med 1 kg jättegoda hjälmarkräftor.



Innan kräftorna åt vi en brödskiva som vi stekt i lite olja, på den var det en creme fraicheröra med räkor, rödlök och dill på.



Fula små djur det där egentligen. Jag har ibland svårt att äta kött, inte så jag är vegitarian men jag väljer kräset vad jag stoppar i mig. Så jag är väldigt petig när det kommer till dessa krälisar. Äter bara klor och stjärt. Johan min man däremot äter desto mer, otäckt.

 


Vi drack faktiskt must till maten, kullamust och den var jättegod.



1 kommentar:

  1. Hej Mia!
    Vad roligt att du titta in till mig!
    Roligt att höra att du bor kanska nära och besöker samma lekpark som jag gör med lilla Anabelle.
    Du, jag har aldrig lärt mig att skala kräftor nån annan får altid skala de åt mig:)
    Undrar om det här regnandet tar slut nångång?
    Har det skön söndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails