måndag 12 juli 2010

Längtan till havet


Föreställer mig att jag sitter på min veranda att tar detta kort, någon gång i framtiden.
(Lånad bild)

Ibland önskar jag att man bodde vid havet, att höra vågona och känna doften av hav.
Jag minns en gång när vi var utomlands och vi anlände sent på kvällen. Vi blev hämtad med bil från flyget, det var väldigt varmt trots sen kväll så vi åkte med fönstrena nervevade. På vägen mot hotellet körde vi längs havet, det var kolsvart så man såg inte vattnet men man hörde...vågorna och kände lukten. Jag bara andades in och njöt.


Back to reality!
Svea struntar i alla fall i vilket, hav eller inte hav. Hon sitter i sin lilla pool och dricker som vanligt ur slangen, något som tycks vara det bästa som finns eftersom hon blir fly förbannad när man tar den ifrån henne eller stänger av vattnet.


Så hon får väl dricka.



Sedan äter hon lite gräslök och dill.



Och grabbarna gos som varit på Gustavsvik två dagar i rad tog en paus i badandet för att återvända till teknikens värld och datorerna. När de väl kom ut tog dom min Iphone och fortsatte spela. Men men ibland kan denna värme vara anledning nog för att få vara inne och ta det lite lugnt.



3 kommentarer:

  1. Vilka underbart söta barn!!!
    Jag bor i Helsingborg och har förmånen att ta mig ner till stranden för att lukta på havet - jag älskar oxå det.
    Ha det bra.
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Hej Mia!

    Vad roligt med Mirja, jag klipper mig hos Marlene men Mirja har varit och med saxen i mitt hår också. Vilken lite godig lilla Svea är.

    Kram

    Anna

    SvaraRadera
  3. Gud vilken liten gullunge hon är, Svea!!!
    Jag ser att det tog sig bra, din lilla odling...
    Ja visst älskar, och saknar man havet när
    man som vi bor mitt inne i landet.
    Jag är just i skrivande stund på min barnoms
    ö på västkusten... det doftar... ;)
    Ha en underbar dag!
    Kramar Nina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails