fredag 30 juli 2010

Gunghäst



En pensel och vit färg.

Idag passade jag på att springa in på myrorna för andra ggn i mitt liv. Och där stod den, lilla hästen och tittade på mig med bedjande ögon...köp mig!
Såklart jag gjorde. Tänkte ge honom en lite vit färg och måla manen, grimman och prickarna i grått och ljusrosa kanske...vad tror ni?


Svea blev jätteglad och den passade perfekt i höjd redan nu, gung gung.

Nu blir det kräftor.

Johan är och handlar lite. Ikväll ska det bli lite mys med några kräftor och gott bröd med mumsig ost. Till förrätt blir det rostat bröd med räkröra, rödlök och dill.
Hoppas ni får en mysig fredagkväll!

4 kommentarer:

  1. Hej Mia!
    Det blev så mycket fint på en gång...
    Men börjar med lilla Svea, jesses vad söt hon är! Gunghästen är fin och kräftor låter gott!
    men visst saknar vi redan sol?
    Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken lycklig liten Svea!
    Hästen kommer bli hur fin som helst
    om du målar om den!
    Du skulle kunna ha en bit fårskinn
    på sitsen också...
    Söta lyktor från CE!
    Kräftor... gud va gott!
    Ha en fin helg!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  3. Hej Mia,
    Vilken fin gunghäst. Jag tror den blir fin i vitt. Ha en skön helg.
    Kram J

    SvaraRadera
  4. Gunghästen är fin som den är men den blir nog ännu finare om du målar den vit och sätter på ett skinn som Nina skrev...kanon!

    Fast jag är så gammal så har jag inte varit på Myrorna många gånger...max 10...knappt det.
    Ha en fin helg
    Kram
    annika

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails