torsdag 29 juli 2010

Ljuslyktor



Kan inte låta bli.

Nej så är det faktiskt. Hittar alltid massa fina ljuslyktor som jag sedan springer runt med i hela huset för att försöka hitta en plats till. Man kan säga att det går åt ett och ett annat värmeljus här när hösten och mörkret kommer.



Idag bara råkade jag halka in på CE efter att vi fikat på Hälls konditori. Där hittade jag de två små glaslyktorna för en billig peng.



Är det någon mer än jag som börjar få lite höstångest, eller jag vet inte om man ska kalla det ångest men man ser fram mot sommaren och semestern så mycket sen bara säger det poff och det är över. På måndag börjar min kära make att jobba, gråååååt! Nu väntar en ganska tuff period då det är högsäsong på hans företag och det blir långa dagar ifrån varandra. Jag ska inte klaga, kanske bara lite.

Och så en Tjockdag!

 Idag har jag även haft en tjockdag. Jag hatar tjockdagar!, ni vet när man prövar hela garderoben och inget sitter bra, allt väller över på fel ställen. Ha ha, jag undrar när jag hade en smaldag sist. Loooong time ago. Jag tror jag har 5 envisa gravidkilon kvar att bli av med, jag ska ta tag i detta....snart.

KRAM

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med ljuslyktor!:)
    Älskar dessa små "värme/ljuskällor" som pryder lite överallt här hemma oxå, jag måste ha något tänt varje dag o kväll, sprider lite stämning,
    när o var som helst:)
    KRAMAR till dig o de dina, Cia:)

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig i det du beskriver med ljuslyktorna. Jag har nästintill mani och springer också efter varje nytt ljuslykteinköp runt i hemmet för att hitta nånstans att placera dem. Ljuslyktor är ett sånt mysigt och fint sätt att piffa till i hemmet, man kan aldrig ha för många har blivit mitt motto :)

    Vilka söta lyktor du hittat och så fint du arrangerat dem!

    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  3. Var också inne på CE idag, även på Nice och det är klart man inte kommer ut tomhänt direkt ;-) Guuu, så mycket fint de har!

    Och ljuslyktor blir det aldrig för många av, inte då! Hihi...

    Kram, Bella

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails