lördag 24 juli 2010

Ingen bra bakdag.



Misslyckat kakbak bjuder jag på idag.

Hej alla bloggers!
Idag tänkte jag vara duktig och baka lite gott till Sveas födelsedag, hade till och med lämnat Svea till farmor och farfar för att få något gjort, och så blev det prutt av allt. Mormor tål inte gluten så jag tänkte att jag kunde baka syltgrottor då det fanns ett recept på sådana med potatismjöl. Gick åt skogen kan man säga, de rasar isär bara man tittar på dem. Tar man en kaka rasar allt bort och så står man där med en syltklick i handen, snyft...

 Då bakade jag en drömrulltårta, har gjort den tusen ggr eller i alla fall tio och det har alltid blivit bra. Såklart var bakpulvret slut så jag fick springa över till grannen i all hast då ägg och socker redan var vispat. Blanda ihop allt och upptäckte att jag inte satt på ugnen. Tänkte att varmluft går ju fortare då det stod att man kunde köra på det. Resultatet?.... en torr rulltårtsbotten. Sedan var äggen slut så då tänkte jag att det är inte meningen att jag ska baka idag. Fortsätter nog eländesbaket imorgon.

Hoppas ni alla får en trevlig lördagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails