onsdag 28 juli 2010

Blev både ledsen och glad



Fina människor.

Ikväll satt jag och tittade runt lite i bloggvärlden, finns så mycket fint och roligt att titta på. Men så fastnade jag på en blogg som jag besöker ibland, House of philia. En kvinna hade skrivit en kommentar och bad där om råd och hjälp i en jobbig separation. Jag blir så ledsen i hjärtat när någon lider i en sådan situation och säkert många andra med mig. Det är väl så att många av oss någon gång i livet gått igenom samma sak och man vet hur jobbigt och ångestfyllt det kan vara.  Det fina i historien är att det var så många läsare som gick in och skrev kommentarer till denna kvinna, så fina ord och råd. Jag bara kände att jag blev så glad i hjärtat att det finns så många fina människor som vill hjälpa och verkligen tar sig tid att dela med sig ♥

Tänk vad mycket vi kan dela med oss till varandra!

2 kommentarer:

  1. Jag satt själv och tittade runt på bloggar och hittade din och slogs av din medmänsklighet. Visst är det lätt att hjälpa varandra och ändå har så många svårt att göra det.

    Men ditt inlägg gav ringar på vattnet.

    Trevlig blogg förresten, hoppas vi ses vidare.

    Mvh
    Linda

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det finns många fina människor i bloggvärlden. Det är så härligt med gensvar som man får oberoende av sinnesstämning. Jag tror att det är en viss typ av människor som läser och skriver här. Många är vi som är intresserade av vår omvärld.

    Härligt med alla kalas för den lilla fina Svea. Ja du...tiden går fort så det gäller verkligen att ta tillvara på den, på småbarnstidens ljuvligheter.

    Kram
    annika

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails