tisdag 13 juli 2010

Terassmarkis


(Bild från villatidningen.se)

På jakt efter en terassmarkis.

Vi håller just nu på att bygga ett soldäck som snart är klart, så nu ska vi börja leta markis. Jag tror vi ska ha en relativt stor terassmarkis ungefär som den på bilden. Kommer bli jätteskönt att få upp, både som solskydd men även som regnskydd så man slipper rusa in om det börjar dugga lite.
När det kommer till färgval tror jag att vi kommer välja en mörkgrå färg, typ antracit. Men det har vi inte sett än, men någon sorts grå hade jag tänkt. Vitt hus, grå markis och ljusrosa rosor och blommor. Kan gå.

5 kommentarer:

  1. Markis är ju perfekt egentligen... Då kan man ju välja om man vill ha "tak" eller inte. Hoppas ni hittar en bra!

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Vi kommer troligen att sätta upp en liknande markis när vi byter fasaden på vårt hus nästa år. Det blir så mysigt med en sådan markis.
    Antracitgrå blir säkert kanon.
    Kram J

    SvaraRadera
  3. Jag sydde en själv :) Härlig blogg du har och ett super fint hem :)

    SvaraRadera
  4. det blir nog kanon med grå markis, snyggt mot vitt som sagt!:-) vi har oxå funderat på markis, men vi får se vad det blir...beslutsångest!!;-)

    ha en fin dag!

    kram sofia

    SvaraRadera
  5. Det skulle funka, grått är ju så snyggt mot rosa blommor :)

    Skönt att leja bort det. Var ju ingen dyr peng heller..

    Om du tänkte på Amalia, så är hon fin. Men hon är inte min :) Det är min sambos systers barn.

    Vad säger du om regnvädret vi fick igår? Jisses, vad det regna..

    Kram Maria

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails