fredag 28 maj 2010

Vi ska såga vi ska snickra....

Ibland när jag bloggar samt besöker olika hemsidor kan jag bli helt rörig i skallen av allt fint som finns att inreda med. Problemet när det gäller mig och inredning är att jag vill tycker om så många olika stilar. Först var jag inne på den lantliga stilen, men den gjorde sig inte riktigt i ett funkishus med höga fönster, jag fick inte till det alls. Kan blogga och titta på underbara hus, många gamla som blivit renoverade med en härlig lantlig stil i vitt och det är så fint. Sedan fick jag något tokryck i vintras när det var som mörkast och kallast och skulle börja blanda in massa färger, det blev en enda röra. Nu vet jag inte vad jag har för mig men det är tillbaka till vitt igen och kanske lite mer stilrent. Jag kan tycka att det är svårt ibland med stora fönster för de tar bort så mycket vägg så det blir svårt att hitta någonstans att sätta upp t ex hyllor mm. Och stora fönster är inte heller så lätt att hitta något roligt att ställa i utan de står där och gapar tomma. Någon som har förslag? Jag tycker möbler och inredning från oceanhouse och lexington är jättefint och jag undrar.... man måste ju kunna snickra ihop vissa saker själv och måla vitt, hur svårt ska det vara? Köpte en jättefin Lexingtongavel i vintras som jag bara älskar, 2 veckor senare kom en vän till mig som fått sin gavel ihopsnickrad som var såååå fin i nästan samma stil för ca 1000 kr. Va fasen! Vår gavel kostade inga 1000 kr och jag hade definitivt nöjt mig med en likadan som min vän fick och sparat resten av pengarna. Jag ska lära mig snickra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails