fredag 21 maj 2010

blommor... inte min starka sida.









Hmmmm, inte helt nöjd. Idag åkte jag till Blomsterlandet för att få hjälp att med vad jag ska plantera i min vita trälåda på framsidan. Jag tycker det är bra om man kan få hjälp av någon som vet vad som passar ihop i en plantering, t ex höjder, färger, hur stora växterna blir och hur man blandar så det ser snyggt ut. Det fanns några exempelplanteringar där som jag fastnade för men då fanns inte de blommorna längre, eller så var de som fanns överblommade och tråkiga. Nej nu ska jag sätta mig och kolla på nätet om jag hittar något fint. Så länge satte jag i små röda rosor, murgröna och några små vita blommor som som växer över kanten när de tar fart. Tänkte att det kan jag ju plantera någon annan stans sen när jag hittat det jag egentligen vill ha i lådan. Nu ska jag gå ut och se mäta hur hög spalje vi ska ha vid altanen och sedan måla lite. får passa på när den lilla sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails