söndag 23 maj 2010

Äntligen uppe.


Äntligen har vi fått upp listen som min båt skulle få stå på. Känner mig ganska nöjd. För övrigt har dagen varit full med aktivitet. Morgonen började med att jag som vanligt irrade omkring i full färd att hitta något att ta på mig, alltid samma visa varje morgon. Halvt påklädd ser jag att det stannar en bil utanför huset och ut kliver min faster och hennes man som bor i skåne och det var väl typ 2 år sedan vi sågs. Det kan inte vara möjligt var min första tanke, där man står halvnaken och huset ser ut som en traktor plöjt rakt igenom. Kläder överallt, frukosten står kvar på bordet, sveas leksaker utspridda på varenda cm av golvytan och sängen är obäddad och vi ska vara på kalas om 30 min. Till saken hör att de aldrig sett vårt hus eftersom det är relativt nybyggt och ville komma och titta samt överraska med en fin blomma. Det var jätteroligt att de kom men jag blir tokstressad så medan de står här inne och pratar springer jag runt som en skållad råtta och städar och ursäktar världskriget vi lever i. Sedan var det dax att ta en husesyn på övervåningen, nej för fasen inte upp jag måste bädda vrålar jag. Så jag rusar upp och räserbäddar samt bara kastar in saker och kläder in i garderoben så det dundrar och smäller där uppe, sådär nu kan ni komma! helt svett. Ja ja jag vet att de inte tänker på att det såg ut det minsta utan att det ligger hos mig själv men puh vad jobbigt det kan vara att få överraskningsbesök. Min son frågade mig för någon vecka sedan varför det ser så städat ut på bilderna jag tagit till bloggen, ha ha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails