lördag 22 maj 2010

Filttokig

Oj då. Idag insåg jag att jag har 10 olika filtar till Svea, undra hur jag har tänkt när jag handlat de senaste 5 filtarna tro? Tänkte jag att hon nog skulle behöva en till? och en till? och en till, osv. Och ändå vet jag att jag såg ännu en fin filt förra veckan på Polarn & Pyret som jag undrade om hon behövde. Nej nu är det slutshoppat på filtar, det måste ju finnas viktigare saker. Men visst är det lite roligt att ha en fin filt i barnsängen, och i vagnen och tydligen på fler ställen eftersom jag tyckte 10 st var nödvändigt :o) Idag har vi varit vid Frövi och tittat när kossorna släppts ut, stackars små kossorna har fått varit inne hela vintern. De blev jätteglada att få springa ut. Svea tittade på en hund under tiden kossorna släpptes ut, den var tydligen roligare. Men det fanns mer djur att se och djurböckerna här hemma blev till verklighet. Sebbe vägrade följa med, han tittade på mig som om jag kommit med det konstigaste förslaget sedan han föddes, kor var inget för honom. Ha ha, det han inte vet är att nästa helg är det kvinnerstadagarna och då får han följa med, så det så. Sebbe är i den åldern nu att han inte orkar något och inget är roligt, men när han väl följer med brukar han ha jättekul, så Kvinnerstadagarna it is.

1 kommentar:

  1. Jag vet precis hur det är med filtarna jag är också filtmissbrukare har minst 10 jag med. Min make har dock satt stopp för nyinköp av filtar men jag känner nog att hon skulle behöva en lite tunnare filt kanske....

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails