söndag 12 september 2010

Matta och blommor på plats.



Tycker ni som jag att det det är praktiskt att ha en vit ullmatta under köksbordet? För att inte glömma Svea 1 år som kladdar runt varje måltid.

Svaret är antagligen NEJ.

Jag vet men saken är den att jag har en mor som inhandlar mattor som hon sedan ganska snart byter ut, och då står jag där med bakluckan öppen, tadaaaa. Nu är detta en faktiskt väldigt fin än så länge vit ullmatta som tyvärr fäller som sjutton. Så att ha den vid soffan är inte att tänka på då Svea kryper runt och då kommer vara full av matta på sina kläder och då kommer jag med min rollermani få ett bryt och rolla ihjäl mig så nej nej.

Den får ligga så länge det går, sedan åker den. Får lägga något under Sveas stol när det ska kladdas. Det blir iallafall mysigt under fötterna ett tag, typ till imorgon kväll.


Tog lite fina blommor idag från mammas och pappas trädgård när jag var där så det blev lite nytt på köksbordet.


Imorgon är det måndag och nya tag, Sebbe ska till skolan, Svea ska till dagis och vi ska till jobbet. Känner på mig att det kommer bli en bra vecka.

Kram på er och fortsatt mysig söndagkväll.



2 kommentarer:

  1. du verkar lika tokig som jag. Jag har med haft ljusa mattor under mitt köksbord*ler...har fyra barn och kletar rätt duktigt själv vid matbordet...hum....Snyggt blev det hos dig i köket iaf*ler kramis semlan

    SvaraRadera
  2. jäte fint blev det =)man längtar tills man får börja fixa i det nya nu ju!!!! vi bygger i kumla, perfekt då Robin spelar hockey där och det ta en hel del tid =)
    e du på avd 5 då? jag är ju där oxå ibland fast inte nu då, men jobbar på länsmottagningen. Ja en dröm e att bli barnmorska och det blir att läsa efter föräldraledighet kanske vi får se=) vääldigt fiint har du hemma iallafall !! jag tar inspiration om det e oki=)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails