måndag 9 augusti 2010

LCHF bröd



Nu äntligen har jag tagit mig tid att baka detta bröd. Hittade receptet på internet för en tid sedan och tänkt bakat flera ggr men det har inte blivit av då det alltid fattats någon ingrediens. Brödet innehåller inget mjöl alls utan man mixar massa nötter och frön till ett sk mjöl. Resultatet blir att det knappt innehåller några kolhydrater alls. Ni som är insatta i Gi eller LCHF vet att bröd är något man verkligen ska hålla sig från. Själv älskar jag mackor och tyckte kanske att det var just bröd jag saknade mest när jag gick på Gi. Så om jag nu får styrkan att hålla mig till Gi så har jag brödproblemet avklarat.
Receptet hittar ni här
Jag valde valnötter istället för hasselnötter och blandade även i lite salt.

7 kommentarer:

  1. Det brödet ska jag försöka mig på för det ser gott ut. Så fint utrustad hon blir lilla Svea. Hoppas att inskolningen fungerar bra.
    Ja då är det snart slut på sommarlovet. Lika vemodigt varje år. Men som tur är gillar jag hösten med svampskogen.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Hej Mia!
    Det där receptet låter mycket spännande!
    Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Vad spännande det låter, både att baka och smaka. Tack för receptet! Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Mums vilket smarrigt bröd, det där måste jag testa!!:-) Försöker köra lite lchf-light just nu, hmmm får ju se hur det går nu när vi drar till mallis om en timma, haha...

    Ja det var dagiset mittemot mig jag menade men de håller oxå på att dra igång verksamheten nu ser jag;-). Hoppas din dotter trivs på sitt! Trevligt område är det ju alla fall, hihi...

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Tack för receptet, jag ska skicka det vidare till ett par vänner som inte tål mjöl.
    Det såg väldigt gott ut.

    Mvh
    Linda

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilken fin blogg du har och vilka fina bilder. Visst har du en extra blixt till kameran för att få detta ljus i bilderna??

    Ha en fortsatt bra sommar!!

    SvaraRadera
  7. Vad nyfiken jag blir på det där brödet!
    Det receptet måste jag prova...
    Hoppas det gått bra för Svea!
    Och Sveas mamma:)
    Ha det bra!
    Kram Nina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails