onsdag 22 december 2010

God jul och by by halsfluss!


Både jag och Johan har haft 40 graders feber to, fr, lö men på söndagen börja det avta, skönt tänkte vi....och fick då jätteont i halsen. Så igår fick vi halsfluss och idag fick Johan halsböld och fick besöka USÖ för ett mindre trevligt ingrepp. Men skam den som ger sig, idag tog jag bilen och köpte en fin kungsgran som jag av ren vilja pressa in i bakluckan för att sedan kasta på glitter och kulor. Så nu har vi i alla fall en gran trots allt. Men gissa vem den lilla boven i bacilldramat är....


Det är den här lilla fisen som går omkring och är till synes kärnfrisk, men det är hon som är bäraren av bacillerna, så det är bara att smacka i henne antibiotika också, vilket hon inte tycker smakar tårta kan man säga. Men nu kan julen komma för vi är på G.

GOD-JUL TILL ER ALLA!

4 kommentarer:

  1. Men oj så trist!
    När jag sen läste om vem som var boven i dramat så tror jag att jag såg er på vårdcentralen i dag för jag hörde just en mamma som sa så till en annan mamma. Jag satt brevid...utanför provtagningen. Tittade på att tösen hade en sån fin overall med rosa hjärtan ♥.
    Krya på er
    God Julkram
    annika

    SvaraRadera
  2. ujuj många som drabbatas av denna förskylning nu..skönt det är över..jag kikar in här..jag kollar runt runt på olika bloggar..sååå roligt..god jul kram marie

    SvaraRadera
  3. Vilken kämpe du är som orkar ge dig ut i julruschen efter allt. Vad fin gran, kungsgran är verkligen vacker! God Jul och Krya på dig och din familj
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Hoppas att ni får en någelunda jul trots alla "baselusker"!

    Önskar er en God jul! Kram Maria

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails